< >
Facebook Twitter Email
Gratis Proefweek

Classic Gym

Beweegplan

BEWEEGPLAN

Ons lichaam heeft evenals onze auto onderhoud nodig. We moeten calorie├źn verbruiken, zeker als we teveel consumeren, onze bloedvaten moeten doorgespoeld worden anders slibben ze sneller dicht, ons longsysteem moet elke week een schoonmaakbeurt hebben anders ademen we oude onreine lucht in en onze spieren moeten we regelmatig trainen om bestand te zijn tegen blessures, energie te behouden, voldoende kracht te behouden en de botten sterk te houden.
De wetenschap (ACSM, WHO, NISB en TNO) is eindelijk zover dat er een model voor ontwikkeld is waaraan wij onze activiteiten af kunnen meten. De nieuwe Schijf van Drie Norm brengt alle aspecten van gezond bewegen bij elkaar. Mensen die leven en bewegen volgens dit model behouden gemakkelijker een goede gezondheid, verbruiken meer energie in rust, blijven gemakkelijker op gewicht, hebben een hogere weerstand, kunnen gemakkelijker tillen, voelen zich vitaler, hebben een goede conditie, behouden sterkere botten en houden een goede spierkracht waardoor ze gemakkelijker belasting aan kunnen en minder snel blessures, rugklachten of RSI oplopen.

-De Nederlandse Norm Gezond Bewegen is minimaal 5 dagen per week, 30 minuten per dag bewegen.
-De Fitnorm is 2 keer per week, minimaal 20 tot 30 minuten per keer conditioneel intensief bewegen (sporten).
-De spiernorm is 2 keer per week op niet achtereenvolgende dagen 8 a 10 spierversterkende oefeningen doen (3 keer per week in de resultaatfase). 

De schijf van drie norm is 30 minuten per dag bewegen, de drie onderdelen van het model gecombineerd.